خبرگزاری فارس: صاحبنظر مسائل سياسی و فرهنگی گفت: گزارشهايی از بازجويیهای برخی از افراد دستگير شده جريان انحرافی به شخص رئيس جمهور داده شده و اميد میرود ايشان انتظاری که به عنوان يک مومن از ايشان میرود را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، حسين صفار هرندی عصر روز گذشته در جلسه هفتگی انصار حزبالله طی سخنانی با اشاره به مسائل و مقولاتی که میتوانند سبب تهديد انقلاب اسلامی ما باشند، گفت: میتوان به صورت کلی اين آسيبها را در دو حوزه عدم و ايجاب طبقه بندی کرد.
وی گفت: در حوزه عدم اگر مثال را در مورد ورود دين به عرصه سياست مطرح کنيم؛ عدم ورود دين به حوزه سياسی در طول تاريخ سبب تسليم شدن در برابر حاکميتهای طاغوتی شده که البته دليل عمده آن ترس از آلوده شدن دين بوده است.
صفار هرندی افزود: معکوس اين مسئله نيز ورود بدون نظاممندی دين در عرصه سياست است که اين مقوله هم عملاً سبب حاکم شدن سياستزدگی و از بين رفتن جوهره دين میشود.
وی خاطرنشان کرد: ورود بیمهار دينداران به حوزه سياسی نتيجهای همچون سرنوشت مجاهدين خلق را در پی دارد که ديانت را در مقابل سياست سر بريدند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مجموع آسيبهای ناشی از ورود فاقد نظاممندی دين به عرصه سياست و يا عدم ورود آن را میتواند در مفهوم مجذوب و مرعوب شدن در جوّ حاکم خلاصه کرد.
وی همچنين با اشاره به اينکه انقطاع جلوداران يک انقلاب دينی با بدنه مردم نيز از ديگر آسيبهايی است که میتواند در اين مسئله مطرح شود، گفت: خلأ کار تشکيلاتی به معنای وجود يک تشکل سياسی منسجم که در آن برای رسيدن به هدف تمرين شود و قابليت کنترل اعضا را داشته باشد نيز از ديگر اين آسيبها است.
صفار هرندی تصريح کرد: منظور من تحزب به معنای مصطلح آن نيست اما در کشور ما با مسئله تحزب بسيار مضحک برخورد شده و به طور مثال برخی احزاب مانند سازندگی در شب انتخابات ايجاد شدند و يا همانند حزب مشارکت پس از انتخابات به وجود آمدند.
اين فعال سياسی در بخش ديگری از صحبتهای خود با بيان اينکه از زمانی که تشيع از حکومت جدا شد، نگاه دين به حکومت، ديگر نگاه مطلوبی نبود و لذا به همين دليل میبينيم که در ابتدای انقلاب بسياری از قوانين لازم را برای اداره حکومت نداشتيم، خاطرنشان کرد: امام راحل اين موضوع را عوض کرد و دين را دوباره با پشتوانه اصيلی فکری به ميان آورد و لذا میفرمود آنها فکر میکنند که من کاشانیام و آنها مصدق در حالی که اينطور نيست.
وی در ادامه با اشاره به اينکه در قبل از پيروزی انقلاب اسلامی ايران شاهد ۵۰ سال حاکميت سياست ناقص و بدون دين در ايران هستيم که از دوره رضاخان آغاز شد، گفت: ۵۰ سال تربيت غير دينی جامعه سبب ترويج تفکر سکولار میشود و اين يکی از آسيبهايی بود که در ابتدای انقلاب با آن مواجه بوديم و حتی هنوز هم شاهديم که در جاهايی گريبان انقلاب را گرفته است.
صفار هرندی افزود: همين مسئله است که شاهد هستيم روند اسلامی شدن دانشگاههای ما با مشکل مواجه است و ما چون عقبه لازم را در اين مسئله نداريم نياز داريم که برای خود جای پا و پشتوانه ايجاد کنيم که البته بايد گفت در اين زمينه چندان هم عقب نيستيم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: گاهی اوقات نيز مشکل ما در تلفيق التقاطی دين و سياست و اضافه کردن نکات دلخواه به دين است. در واقع گاهی اوقات از روی هوی با دين برخورد میشود که نمونه اين تفکر در بعد سياسی، منافقين و گروهک فرقان و در بعد فرهنگی منحرفينی هستند که حرف خود را بر مرجع تقليد ترجيح میدهند.
وی افزود: منحرفين به اشخاص میگويند اگر شما دنبال امام زمان(عج) هستيد ما راه را به شما نشان میدهيم و لذا شما ديگر کاری به روحانی و مسجد نداشته باشيد.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به افراط و تفريط به عنوان آسيب ديگری که در کمين انقلاب اسلامی است، گفت: در ملازمت دين و سياست افراط در دين منجر به تحجّر و تفريط در آن منجر به تهتّک میشود.
وی افزود: آسيب ديگر نيز تمرکز زياده از حد بر روی مسائل سياسی است که در دهه ۷۰ از اين آسيب ضربههای زيادی خورديم.
صفار هرندی گفت: در آن دوران آقای هاشمی رفسنجانی عملاً به عنوان قطب معنوی جريانهای چپ و راست مطرح بود و مشارکت مردم به معنای واقعی آن چنان مطرح نبود. در واقع سياستورزانی در صحنه بودند که به مردم کاری نداشتند و اين روند ادامه داشت تا اينکه دوم خرداد که از انتقاد مردم به وضع موجود سرچشمه میگرفت رخ داد و مردم به کسی رأی دادند که احساس کردند با آنهاست، اگرچه اين شخص نيز ريا کرد و با استفاده از مضامين دينی به صحنه آمد اما بعدها کار را به جايی رساند که خودش گفت صدای ضد انقلاب از اردوگاه اصلاح طلبان به گوش میرسد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه جريان اجتماعی وفادار به انقلاب از دوران اصلاحات متوجه شد که با اين مشی و روش نمیتوان ادامه داد، خاطرنشان کرد: بر همين اساس از اوايل دهه ۸۰ جريان آبادگران که تربيت شدگان مکتب ولی فقيه بودند و هشدارهای او را شنيده بودند به صحنه آمدند و منشأ خدمت و روی کار آمدن اصولگرايان شدند.
وی افزود: در اين دوره نيروهای دلسوز نظام و انقلاب حول محور ولايت فقيه جمع شدند و حزبالله روز به روز بيشتر رشد کرد و مفاهيمش شکل گرفت.
* در دهه ۷۰ عدهای به خارج از کشور رفتند و قول دادند که عمر ولايت فقيه تمام میشود
صفار هرندی ادامه داد: اين افراد میخواستند دفع شر بکنند از کسانيکه در اواخر دولت خاتمی با وقاحت در وزارت کشور مینشستند و طرح خروج از نظام را بررسی میکردند.
وی با بيان اينکه در دهه نخست انقلاب به واسطه حضور امام راحل، بسياری از آسيبها رنگ میباخت و فرصت بروز پيدا نمیکرد، گفت: در دهه ۷۰ نيز میخواستند اعتقادات و ارزشها را به قيمت بازسازی لگدکوب کنند و حتی عدهای به خارج از کشور رفتند و قول دادند که تا يک دهه ديگر ولايت فقيه در ايران نخواهيم داشت.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنها میگفتند عدالت به تبع پيشرفت خواهد آمد و وجود فساد هم در حد کم، طبيعی است و حتی به يکديگر القابی مثل اميرکبير میدادند و بعدها نيز میخواستند حکومت خود را دائمی کنند که البته تمام اينها سبب اشمئزاز مردم میشد و لذا در دوم خرداد شخصی آمد و با استفاده از همين فرصت خواست مردم و ظاهرسازی و اعلام اينکه میخواهيم وضع موجود را تغيير دهيم، مردم را به سمت خود کشيد.
وی تصريح کرد: مردم و حزباللهیها در سال ۸۴ بار ديگر به صحنه آمدند و با استفاده از تجربهای که از خدمات جريان آبادگران داشتند در انتخابات برنده شدند.
صفار هرندی ادامه داد: مردم فهميدند که بايد متکی به داشتههای خود باشند و میگفتند که اجرای احکام الهی بدون تنازل باشد و حکم خدا در جامعه بايد اجرا شود. و البته احمدی نژاد نيز با همين جلوه ظاهر شد و تا چند سال هم همين جلوه را داشت.
*اميد ما به خدا بود و احمدی نژاد را فقط يک عامل میدانستيم
اين فعال سياسی با بيان اينکه ما ديديم که احمدی نژاد از مشربی دفاع میکند که گمشده ماست، گفت: ما احساس کرديم که او در رياست جمهوری هم کار شهرداری را میکند اما اميد ما به خداوند متعال بود و احمدی نژاد را تنها يک عامل میدانستيم.
وی افزود: کسانی در تحليل ساده اين ماجرا متوّهم شدند و گفتند اين جماعتی که آمدند و رأی دادند تنها برای احمدی نژاد آمدند در حالی که ما میگوييم اينطور نيست و خود احمدی نژاد هم مولود همين راه است اما باز آنها گفتند ايشان خودش راه است و راه را به وجود آورده است و لذا انحراف شروع شد.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران تأکيد کرد: انحراف از جايی شروع میشود که اشخاص را به جای آرمانها بنشانيم.
*جريان انحرافی میخواهد آدمها را به نوکران خود تبديل کند
صفار هرندی خطاب به جريان انحرافی گفت: اين پولهايی که خرج میکنيد و میگوييد، میخواهيد آن ۱۳ ميليون را جذب کنيد، در واقع میخواهيد آنها را جذب خودتان بکنيد نه جذب نظام و انقلاب. شما میخواهيد آدمها را به نوکران خودتان تبديل کنيد.
اين فعال سياسی همچنين در خاتمه اين جلسه نيز در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی پاسخگويی به طعنهزنان در موقعيت کنونی گفت: بايد به آنها گفت که ما الآن شکايتمان از کسانی که به آنها انتقاد میکنيم اين است که اتفاقاً چرا شبيه شما عمل میکنند؟
صفار هرندی در مورد برخورد با جريان انحرافی نيز گفت: مجموعه نظام در حال تلاش است تا سرشاخههای اين جريان منحرف را شناسايی و از حوزه مديريت عالی نظام دور کند که البته بخشی از جزع و فزعهای چهرههای انحرافی نيز برای همين مسئله است و نشان میدهد که آنها ضربه خوردهاند.
وی تصريح کرد: گزارشهايی از بازجويیهای برخی از اين افراد به شخص رئيس جمهور داده شده و اميد میرود ايشان انتظاری که به عنوان يک مومن از ايشان وجود دارد را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، حسين صفار هرندی عصر روز گذشته در جلسه هفتگی انصار حزبالله طی سخنانی با اشاره به مسائل و مقولاتی که میتوانند سبب تهديد انقلاب اسلامی ما باشند، گفت: میتوان به صورت کلی اين آسيبها را در دو حوزه عدم و ايجاب طبقه بندی کرد.
وی گفت: در حوزه عدم اگر مثال را در مورد ورود دين به عرصه سياست مطرح کنيم؛ عدم ورود دين به حوزه سياسی در طول تاريخ سبب تسليم شدن در برابر حاکميتهای طاغوتی شده که البته دليل عمده آن ترس از آلوده شدن دين بوده است.
صفار هرندی افزود: معکوس اين مسئله نيز ورود بدون نظاممندی دين در عرصه سياست است که اين مقوله هم عملاً سبب حاکم شدن سياستزدگی و از بين رفتن جوهره دين میشود.
وی خاطرنشان کرد: ورود بیمهار دينداران به حوزه سياسی نتيجهای همچون سرنوشت مجاهدين خلق را در پی دارد که ديانت را در مقابل سياست سر بريدند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مجموع آسيبهای ناشی از ورود فاقد نظاممندی دين به عرصه سياست و يا عدم ورود آن را میتواند در مفهوم مجذوب و مرعوب شدن در جوّ حاکم خلاصه کرد.
وی همچنين با اشاره به اينکه انقطاع جلوداران يک انقلاب دينی با بدنه مردم نيز از ديگر آسيبهايی است که میتواند در اين مسئله مطرح شود، گفت: خلأ کار تشکيلاتی به معنای وجود يک تشکل سياسی منسجم که در آن برای رسيدن به هدف تمرين شود و قابليت کنترل اعضا را داشته باشد نيز از ديگر اين آسيبها است.
صفار هرندی تصريح کرد: منظور من تحزب به معنای مصطلح آن نيست اما در کشور ما با مسئله تحزب بسيار مضحک برخورد شده و به طور مثال برخی احزاب مانند سازندگی در شب انتخابات ايجاد شدند و يا همانند حزب مشارکت پس از انتخابات به وجود آمدند.
اين فعال سياسی در بخش ديگری از صحبتهای خود با بيان اينکه از زمانی که تشيع از حکومت جدا شد، نگاه دين به حکومت، ديگر نگاه مطلوبی نبود و لذا به همين دليل میبينيم که در ابتدای انقلاب بسياری از قوانين لازم را برای اداره حکومت نداشتيم، خاطرنشان کرد: امام راحل اين موضوع را عوض کرد و دين را دوباره با پشتوانه اصيلی فکری به ميان آورد و لذا میفرمود آنها فکر میکنند که من کاشانیام و آنها مصدق در حالی که اينطور نيست.
وی در ادامه با اشاره به اينکه در قبل از پيروزی انقلاب اسلامی ايران شاهد ۵۰ سال حاکميت سياست ناقص و بدون دين در ايران هستيم که از دوره رضاخان آغاز شد، گفت: ۵۰ سال تربيت غير دينی جامعه سبب ترويج تفکر سکولار میشود و اين يکی از آسيبهايی بود که در ابتدای انقلاب با آن مواجه بوديم و حتی هنوز هم شاهديم که در جاهايی گريبان انقلاب را گرفته است.
صفار هرندی افزود: همين مسئله است که شاهد هستيم روند اسلامی شدن دانشگاههای ما با مشکل مواجه است و ما چون عقبه لازم را در اين مسئله نداريم نياز داريم که برای خود جای پا و پشتوانه ايجاد کنيم که البته بايد گفت در اين زمينه چندان هم عقب نيستيم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: گاهی اوقات نيز مشکل ما در تلفيق التقاطی دين و سياست و اضافه کردن نکات دلخواه به دين است. در واقع گاهی اوقات از روی هوی با دين برخورد میشود که نمونه اين تفکر در بعد سياسی، منافقين و گروهک فرقان و در بعد فرهنگی منحرفينی هستند که حرف خود را بر مرجع تقليد ترجيح میدهند.
وی افزود: منحرفين به اشخاص میگويند اگر شما دنبال امام زمان(عج) هستيد ما راه را به شما نشان میدهيم و لذا شما ديگر کاری به روحانی و مسجد نداشته باشيد.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به افراط و تفريط به عنوان آسيب ديگری که در کمين انقلاب اسلامی است، گفت: در ملازمت دين و سياست افراط در دين منجر به تحجّر و تفريط در آن منجر به تهتّک میشود.
وی افزود: آسيب ديگر نيز تمرکز زياده از حد بر روی مسائل سياسی است که در دهه ۷۰ از اين آسيب ضربههای زيادی خورديم.
صفار هرندی گفت: در آن دوران آقای هاشمی رفسنجانی عملاً به عنوان قطب معنوی جريانهای چپ و راست مطرح بود و مشارکت مردم به معنای واقعی آن چنان مطرح نبود. در واقع سياستورزانی در صحنه بودند که به مردم کاری نداشتند و اين روند ادامه داشت تا اينکه دوم خرداد که از انتقاد مردم به وضع موجود سرچشمه میگرفت رخ داد و مردم به کسی رأی دادند که احساس کردند با آنهاست، اگرچه اين شخص نيز ريا کرد و با استفاده از مضامين دينی به صحنه آمد اما بعدها کار را به جايی رساند که خودش گفت صدای ضد انقلاب از اردوگاه اصلاح طلبان به گوش میرسد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه جريان اجتماعی وفادار به انقلاب از دوران اصلاحات متوجه شد که با اين مشی و روش نمیتوان ادامه داد، خاطرنشان کرد: بر همين اساس از اوايل دهه ۸۰ جريان آبادگران که تربيت شدگان مکتب ولی فقيه بودند و هشدارهای او را شنيده بودند به صحنه آمدند و منشأ خدمت و روی کار آمدن اصولگرايان شدند.
وی افزود: در اين دوره نيروهای دلسوز نظام و انقلاب حول محور ولايت فقيه جمع شدند و حزبالله روز به روز بيشتر رشد کرد و مفاهيمش شکل گرفت.
* در دهه ۷۰ عدهای به خارج از کشور رفتند و قول دادند که عمر ولايت فقيه تمام میشود
صفار هرندی ادامه داد: اين افراد میخواستند دفع شر بکنند از کسانيکه در اواخر دولت خاتمی با وقاحت در وزارت کشور مینشستند و طرح خروج از نظام را بررسی میکردند.
وی با بيان اينکه در دهه نخست انقلاب به واسطه حضور امام راحل، بسياری از آسيبها رنگ میباخت و فرصت بروز پيدا نمیکرد، گفت: در دهه ۷۰ نيز میخواستند اعتقادات و ارزشها را به قيمت بازسازی لگدکوب کنند و حتی عدهای به خارج از کشور رفتند و قول دادند که تا يک دهه ديگر ولايت فقيه در ايران نخواهيم داشت.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنها میگفتند عدالت به تبع پيشرفت خواهد آمد و وجود فساد هم در حد کم، طبيعی است و حتی به يکديگر القابی مثل اميرکبير میدادند و بعدها نيز میخواستند حکومت خود را دائمی کنند که البته تمام اينها سبب اشمئزاز مردم میشد و لذا در دوم خرداد شخصی آمد و با استفاده از همين فرصت خواست مردم و ظاهرسازی و اعلام اينکه میخواهيم وضع موجود را تغيير دهيم، مردم را به سمت خود کشيد.
وی تصريح کرد: مردم و حزباللهیها در سال ۸۴ بار ديگر به صحنه آمدند و با استفاده از تجربهای که از خدمات جريان آبادگران داشتند در انتخابات برنده شدند.
صفار هرندی ادامه داد: مردم فهميدند که بايد متکی به داشتههای خود باشند و میگفتند که اجرای احکام الهی بدون تنازل باشد و حکم خدا در جامعه بايد اجرا شود. و البته احمدی نژاد نيز با همين جلوه ظاهر شد و تا چند سال هم همين جلوه را داشت.
*اميد ما به خدا بود و احمدی نژاد را فقط يک عامل میدانستيم
اين فعال سياسی با بيان اينکه ما ديديم که احمدی نژاد از مشربی دفاع میکند که گمشده ماست، گفت: ما احساس کرديم که او در رياست جمهوری هم کار شهرداری را میکند اما اميد ما به خداوند متعال بود و احمدی نژاد را تنها يک عامل میدانستيم.
وی افزود: کسانی در تحليل ساده اين ماجرا متوّهم شدند و گفتند اين جماعتی که آمدند و رأی دادند تنها برای احمدی نژاد آمدند در حالی که ما میگوييم اينطور نيست و خود احمدی نژاد هم مولود همين راه است اما باز آنها گفتند ايشان خودش راه است و راه را به وجود آورده است و لذا انحراف شروع شد.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران تأکيد کرد: انحراف از جايی شروع میشود که اشخاص را به جای آرمانها بنشانيم.
*جريان انحرافی میخواهد آدمها را به نوکران خود تبديل کند
صفار هرندی خطاب به جريان انحرافی گفت: اين پولهايی که خرج میکنيد و میگوييد، میخواهيد آن ۱۳ ميليون را جذب کنيد، در واقع میخواهيد آنها را جذب خودتان بکنيد نه جذب نظام و انقلاب. شما میخواهيد آدمها را به نوکران خودتان تبديل کنيد.
اين فعال سياسی همچنين در خاتمه اين جلسه نيز در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی پاسخگويی به طعنهزنان در موقعيت کنونی گفت: بايد به آنها گفت که ما الآن شکايتمان از کسانی که به آنها انتقاد میکنيم اين است که اتفاقاً چرا شبيه شما عمل میکنند؟
صفار هرندی در مورد برخورد با جريان انحرافی نيز گفت: مجموعه نظام در حال تلاش است تا سرشاخههای اين جريان منحرف را شناسايی و از حوزه مديريت عالی نظام دور کند که البته بخشی از جزع و فزعهای چهرههای انحرافی نيز برای همين مسئله است و نشان میدهد که آنها ضربه خوردهاند.
وی تصريح کرد: گزارشهايی از بازجويیهای برخی از اين افراد به شخص رئيس جمهور داده شده و اميد میرود ايشان انتظاری که به عنوان يک مومن از ايشان وجود دارد را انجام دهند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر